Dygestorium szkolne a zasady bezpieczeństwa

Dygestorium szkolne a zasady bezpieczeństwa

Nauka przebiega w sposób bardziej efektywny, gdy uczniowie mogą uczestniczyć w zajęciach z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych. Proces kształcenia jest wówczas o wiele przyjemniejszy, a przyswajanie wiedzy staje zdecydowanie prostsze. Jedną z częściej stosowanych pomocy dydaktycznych w pracowniach chemicznych w szkołach podstawowych, średnich oraz na uczelniach wyższych są dygestoria. Wyjaśniamy, jak wpływają na proces kształcenia i w jaki sposób poprawiają bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli oraz na jakie ich cechy warto zwrócić uwagę podczas wyboru.
 

Dygestoria w szkolnej pracowni chemii i fizyki

 
Dygestoria wykorzystywane są w szkołach od wielu dekad. Dzięki nim lekcje fizyki i chemii stają się ciekawsze, a przekazywana wiedza jest łatwiej przyswajana przez młodzież. Dzięki dygestoriom szkolnym możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie doświadczeń chemicznych i fizykochemicznych w pracowni lekcyjnej. Bez odpowiednich urządzeń laboratoryjnych jest to niemożliwe i wiąże się ze sporym niebezpieczeństwem. Brak odpowiednich pomocy dydaktycznych utrudnia proces kształcenia oraz zabiera młodzieży możliwość obserwacji zjawisk, o których uczą się z książek. Z tego względu zakup dygestorium szkolnego jest niezwykle ważny nie tylko w przypadku szkół o profilu np. chemiczno-medycznym i biologiczno-chemicznym.
 

Jak dygestorium wpływa na bezpieczeństwo prowadzonych lekcji?

 
Dygestorium umożliwia prowadzenie zajęć lekcyjnych w bezpiecznych warunkach. Dzięki niemu doświadczenia mogą być obserwowane przez uczniów i jednocześnie nie zagrażają ich zdrowiu oraz życiu. Podczas reakcji chemicznych wydzielają się szkodliwe związki, które mogą doprowadzić do zatrucia, wystąpienia reakcji alergicznych lub skutkować np. poparzeniami. Co więcej, w przypadku niektórych reakcji chemicznych zachodzi ryzyko pożaru lub wybuchu. Dygestorium szkolne ma przeszklone boki, dzięki czemu pozwala na obserwowanie  prowadzonych doświadczeń, zachodzących reakcji chemicznych lub fizykochemicznych w sposób całkowicie bezpieczny oraz umożliwia uczniom aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dygestorium szkolne powinno być właściwie dobrane do swojego zastosowania, czyli zakresu wykonywanych doświadczeń. Warto zwrócić uwagę na wydajne oświetlenie wewnętrzne, ważne zwłaszcza, gdy przebieg zajęć jest utrwalany na potrzeby udostępnienia w trybie zdalnym. Urządzenie musi także zostać odpowiednio zamontowane oraz sprawdzane pod względem efektywności i poprawności działania. Oferujemy dygestoria szkolne najwyższej jakości, które mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb pod względem m.in. wyposażenia oraz wymiarów. Dostępne w naszej ofercie produkty gwarantują pełne bezpieczeństwo podczas zajęć lekcyjnych oraz mają konkurencyjną cenę, dzięki czemu ich zakup nie obciąża zanadto budżetu placówki. Możemy także podpowiedzieć Państwu wiele dodatkowych rozwiązań oraz dostosować nasze dygestoria do specjalnych potrzeb prowadzącego zajęcia nauczyciela tak, aby wyposażenie pracowni w pełni spełniało jego oczekiwania.

Wróć